DENIOS AB

Internet: www.denios.se

Container Basic Store för invallning av fat och IBC

29.04.2024

DENIOS introducerar nu sitt senaste tillskott till sortimentet - containern Basic Store. En lösning utformad för att säkert och smidigt förvara stora mängder oljor, kemikalier och andra farliga ämnen.

Basic Store förvaringssystem kommer i två storlekar och inkluderar ett integrerat uppsamlingskärl, vilket ger en säker plats för att lagra miljöfarliga ämnen som kemikalier, bensin, brandfarliga ämnen, spolarvätska och spillolja. Olje- och kemikalierummet är konstruerat för blandad förvaring av upp till 48 fat eller 12 IBC, vilket ger användaren flexibilitet i sina lagringsbehov. Dessutom är det lättsluttande taket utformat för att förhindra ansamling av regnvatten, vilket säkerställer att innehållet förblir säkert och skyddat under alla förhållanden.

Säkra skjutdörrar minskar risken för vindlaster

En enkelcontainer är som standard utrustad med slagdörr och dubbelcontainrar med skjutdörrar. Skjutdörrar utesluter behovet av extra utrymme framför containern och de förvarade kemikalierna blir mer lättillgängliga och hanterbara. Containern går dessutom att flyttas med gaffeltruck om behovet finns, då den flexibelt står på fötter och är underkörbar.

- Vi på DENIOS är glada att kunna erbjuda en smidigare variant av miljöcontainer som garanterar en lång livslängd och pålitlighet. Med en standardiserad design och hållbarhet har Basic Store en hög kvalitet till ett pris som gör din affär lönsam och långsiktig. Det är ett kostnadseffektivt och optimalt val för smidig hantering av dina kemikalier, säger Magnus Karlsson, säljare av teknik- och miljöcontainer på DENIOS AB.

Hållbar kemikalieförvaring i fokus

Containern har en lång hållbarhet tack vare förzinkade komponenter och högvärdig 2K-lackering. Lösningen är även utformad med en konsekvent standardisering av utförandet, vilket garanterar hög kvalitet och pålitlighet till ett lönsamt pris.

- För att göra processen smidigare levereras Basic Store komplett monterad till din verksamhet. Vi erbjuder också fullständig support genom hela processen, från första förfrågan till driftsättning, avslutar Magnus Karlsson på DENIOS AB.

Läs mer om miljöcontainer här.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om vårt innehåll eller är du en representant för media? Kontakta oss då: E-post: elp(snabelA)denios.se

Få förhandsvisning på nyheter

Är du journalist och vill hålla dig uppdaterad om alla nya produkter och nyheter från DENIOS? Anmäl dig till vår lista för distribution och få förhandsvisning på våra nyheter.

Om DENIOS

DENIOS har sedan 1986 arbetat med miljösmarta, hållbara och ergonomiska produkter och är marknadsledande i Europa, där affärsidén är att hjälpa sina kunder till en säkrare arbetsplats för människa och miljö vid hantering av kemikalier.

DENIOS är en unik familjeägd och expansiv koncern med egna avdelningar för innovation, konstruktion, utveckling, design, konstruktion, logistik, marknadsföring och försäljning. Tack vare en långsiktig ägare återinvesteras större delen av kapitalet bland annat i nya produkter, större lager, fler fabriker och kompetensutveckling. Detta skapar starkare konkurrenskraft, säkra arbetsplatser hos kunderna, gör vår gemensamma miljö bättre och ger en stor portion trygghet till alla medarbetare.

Som företagsgrupp omsätter DENIOS idag 2,5 miljarder kronor, med ca 1000 anställda och egna bolag i 26 länder och 6 egna fabriker.

De senaste 10 åren har omsättningen i Sverige fyrdubblats, och ligger idag på cirka 62 miljoner. På huvudkontoret för Sverige och Norge arbetar det idag ca 10 medarbetare. Kontoret ligger i nyrenoverade lokaler på Datorgatan 3 i Huskvarna

Din varukorgLagd i varukorgen
Till varukorgen
Vi hjälper dig gärna!

Ring, chatta eller fyll i kontaktformuläret så hör vi av oss.

Mån - Tors: 08:00 - 16:30 | Fre 08:00 - 15:00