Världens första FM godkända brandklassade kemikalieskåp.

För svenska bolag är bränder en stor utmaning. Av de förluster, i form av försäkringar, som faller ut kan 50–60 procent härledas till bränder. Försäkringsbolaget FM GLOBAL arbetar mycket med att vidta förebyggande åtgärder för att minska risken för brand och är världsledande när det gäller brandforskning.

Brandskåp för kemikalier

DENIOS presenterar nu världens första FM-godkända 90 minuters brandklassade kemikalieskåp. FM-Global godkännandet uppfyller försäkringsbolagets krav på säkerhet inom både industriella och kommersiella verksamheter och är världsomspännande.

Endast gula och grå skåp blir godkända

Tester med fullskaliga brandexperiment har utförts av FM global och tre stycken brandskåp av modellen SELECT i färgen gul och grått har klarat testerna och därmed fått godkännande och certifikat. DENIOS 90 minuters brandklassade kemikalieskåp är således först i världen med godkännandet.

DENIOS testar och certifierar sina produkter

– När det gäller säkerhet för människa och miljö duger inte gissningar utan vetenskapen om att skydden håller måste finnas. Därför testats och certifierats våra produkter. Med det senaste FM-godkännandet, tillsammans med befintliga certifieringarna uppfyller DENIOS brandklassade kemikalieskåp Select de krav som ställs av multinationella företag, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Select skåpen som är FM-godkända artikel nr: :
200 960W
200 979W
200 987W

Ring oss för mer information eller klicka på brandskåp för kemikalier>>