Inspirationsfyllda dagar på Underhållsmässan 2018

Underhållsmässan 2018 var både lyckad och givande för DENIOS med många kundmöten och leads. Besökarantalet ökade med 10 % till totalt 11973 vilket är nytt besöksrekord. Det märks tydligt att intresset för miljö- och hållbarhetstänk ligger i tiden. Även intresset för ergonomi har fått ett lyft från mässans besökare.

Vinnaren i tävlingen i DENIOS monter

IPAD vinnaren med rätt svar och snabbast tid i DENIOS tävling är: Lars Englund, produktionstekniker på Gislaveds Folie. Tävlingen krävde både kunskap och snabbhet, något som Lars överlägset vann på tiden 4 sekunder.

I intervjun med Lars berättar han att han har arbetat på företaget i 39 år, han började direkt efter gymnasiet på maskin och har sedan gjort internutbildningar och avancerat sig uppåt. Lars berättar även att det blir några turer till Tyskland ibland då Gislaveds Folie är Tyskägda och att han arbetar med att ta fram designen och utveckla produkterna.

– Det roligaste med att arbeta inom plast & folie industrin måste vara att det hela tiden händer mycket saker, att alla börjar förstå hur viktigt det är att samarbeta med miljön. Vi på Gislaveds Folie har även tagit fram en folie som är så miljövänlig som det går att bli, det är väldigt unikt, avslutar Lars Englund.

Föreläsning om DENIOS spillskyddsplan på Stora scen

Patrik Löfdahl från DENIOS Akademien höll en föreläsning om hur en spillskyddsplan är avgörande för en säker och effektiv insats vid en olycka med läckande eller utspillda kemikalier. En väldigt lärorik och intressant föreläsning, besökarna besökte vår monter efteråt och ville ta del av en spillskyddsplan från DENIOS.

– Att våra kunder hade fått information om att vi skulle ställa ut var det inget snack om, det var fullt med härliga kunder i montern, säger Patrik Löfdahl.

Många av besökarna var nyfikna och ville testköra vår nyhet, fatkärra Secu Comfort och visade ett stort intresse kring våra nyheter Scoper brandklassat kemikalieskåp, absorbentserien ECONOMY PLUS, Vario kar för kannor och flaskor samt LubriFlex ergonomisk kanna, avslutar Patrik Löfdahl.

– Stort tack till alla trevliga kunder och besökare som kom till vår monter, skriv upp 10-13 mars 2020 i almanackan för då ses vi igen!

Vid pennan Maria Brühn.

Nyheter som presenterades på mässan:

Ingenjörsglädje och produktutveckling när den är som bäst! Med fatkärran Secu Comfort tas stora och tunga fat upp och transporteras enkelt > du klarar allt på egenhand. Kärran klarar 60-till 220-liters stål- och plastfat.

Mycket förvaring på liten yta erbjuder nya Scoper. Förvara lacker, färger, lösningsmedel, aerosoler eller andra kemprodukter säkert direkt vid arbetsplatsen samtidigt som myndigheternas krav uppfylls.

Finns i version som både Ark och Rulle. Slitstark absorbent med förstärkt ytskikt och hög riv hållfasthet även när den är mättad.

Praktiska kar för säker förvaring av småbehållare. Tack vare den förhöjda kanten står behållarna stadigt i hyllor eller vid förflyttning. Galler förenklar hanteringen vid stationär förvaring.

Kannan med stor öppning för bekväm och säker påfyllning. Ergonomiskt handtag och lång pip säkerställer säker avtappning även på svåråtkomliga ställen. Kemikaliebeständig och UV-stabiliserad kanna i volymerna 10, 5 och 2 liter.