SpillGuard® vann pris för bästa innovation

Läckagelarmet SpillGuard® utvecklat av företaget DENIOS har tilldelats priset "German Innovation Award 2020". Priset delas ut varje år till innovationer som främjar industrin och det var i klassen "Exellence in Business to Business" som SpillGuard® tilldelades förstapriset för sin originalitet, användarvänlighet och effektivitet.

Litet larm som gör stor skillnad övertygade juryn.

Vinnare i klassen: Exellence in Business to Business

Spillguard®, som till storleken liknar en klassisk brandvarnare, är ett helt självförsörjande varningssystem som pålitligt upptäcker och signalerar kemikalieläckage innan de orsakar större skador. SpillGuard® är utvecklad för att larma på olika typer av kemikalier, dessutom är systemet godkänt för användning i ATEX zon 0 och uppfyller därmed de striktaste kraven för explosionsskydd.

– Vi såg tidigt att kemikalieförvaringen kunde effektiviseras och utformade en universell lösning som  fungerar som en självständig enhet. SpillGuard är ett litet larm som gör en stor skillnad vid läckage.

Bakom German Innovation Award finns det tyska designrådet där en expertpanel, genom en krävande nomineringsprocess väljer ut produkten som bidragit med den största innovationen. Priset vanns i stark konkurrens och ger stort erkännande på marknaden.

– Att vi vann årets innovationspris är ett stort erkännande som ger oss inspiration att utveckla flera innovativa lösningar för våra kunder. På detta viset kan vi förbättra hela marknaden för miljösäkerhet och arbetssäkerhet, avslutar Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Här kan du läsa mer om >>  SpillGuard®

Artiklar från tyska fackpressen finner du här:

cav Ausgabe 05-2020 | KOMMUNAL DIREKT Ausgabe 1/2020 | PROCESS berichtete am 06.03.2020

Som modernt och framgångsrikt företag har DENIOS sedan 30 år tillbaka satt nya standarder i Europa inom miljöskydd och säkerhet vid arbetsplatser.

Professionell rådgivning, stor kunskap om lagar och en mångårig kompetens inom tillverkning och utveckling har gjort DENIOS marknadsledande inom spillskydd. Detta för att kunna erbjuda sina kunder högkvalitativa produkter för globalt miljöskydd och säkerhet vid arbetsplatser.