Spillfritt med ny ergonomisk oljekanna från DENIOS

Kannan med stor öppning för bekväm och säker påfyllning. Ergonomiskt handtag och lång pip säkerställer säker avtappning även på svåråtkomliga ställen. Kemikaliebeständig och UV-stabiliserad kanna i volymerna 2, 5 och 10 liter.

Spillfritt med ny ergonomisk oljekanna från DENIOS.

DENIOS kanna Lubriflex är utvecklad med hänsyn till samtliga säkerhetsaspekter och minskar risken för ohälsa, olycksfall och spill på arbetsplatsen. LubriFlex är tillverkad av kemikaliebeständig, UV-stabiliserad plast och finns i volymerna 2, 5 och 10 liter. Öppningen för påfyllning av kannan är extra stor.

– Vi har tittat på hur avtappning och påfyllning av kemikalier vanligtvis sker och identifierade att risken för spill är stor när påfyllningshålet är litet och tratt behövs. Tack vare den stora öppningen på LubriFlex sker påfyllning säkert och smidigt samtidigt som momentet med tratt blir överflödigt, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Lubriflex har utrustats med ett stabilt ergonomiskt handtag, med inbyggd luftventil, för att förebygga risker för skador och olycksfall. Till kannorna medföljer säkerhetsetiketter enligt GHS och signalfärger för en tydlig märkning av innehållet. Färgkodningen säkerställer att rätt olja används.

Till kannorna finns som standard två skruvbara pipar, en kort och en lång. Den långa pipen är utvecklad för att underlätta påfyllning säkert även vid svåråtkomliga ställen.

Mer info: Oljekanna från DENIOS
LubriFlex, artikelnr.: