Säker förvaring i brandsäkra avfallsbehållare från DENIOS

Brandsäkra avfallsbehållare från DENIOS erbjuder säker uppsamling av trasor och liknande avfall. Med ett självstängande lock förhindras innehållet att antändas vid exempelvis gnistor och förebygger överhettning och självantändning.

Brandsäker avfallsbehållare i rostfritt stål, det tättslutande locket kväver flammorna på ett säkert sätt.

Brandsäker avfallshantering på din arbetsplats

Inom produktionsanläggningar och laboratorier skapas ofta avfall som är indränkt i miljöfarliga, brandfarliga eller mycket brandfarliga vätskor, t.ex. rengöringstrasor. Att samla det här avfallet i vanliga sopkärl är farligt och kan bli dyrbart för företaget om sådana händelser skulle uppstå och sedan blir försäkringsfall. De brandsäkra avfallsbehållarna från DENIOS är mycket mångsidiga och utgör den perfekta lösningen. Med sin sofistikerade tekniska utrustning eliminerar de nyutvecklade avfallsbehållarna från DENIOS farorna på arbetsplatsen.

Tätsvetsad och robust design

De brandsäkra avfallsbehållarna förhindrar innehållet från att självantända och klarar även att släcka material som brinner. Det är möjligt tack vare en extremt robust design och ett självstängande lock.  För att förhindra läckage av farliga ämnen är behållaren svetsad och därigenom vätsketätt. Ventilationsgaller ger kontinuerlig luftväxling av undersidan och förhindrar på så sätt brand. Behållaren moderna design och det pressade locket av stålplåt ger extra stabilitet och bidrar till den utrymmesbesparande formen. Enkel och säker användning var ett självklart krav under utvecklingsarbetet. En stor halkfri pedal och ett ergonomiskt utformat handtag gör behållaren lätt att använda.  Den robusta pedalen och öppningsmekanismen garanterar lång livslängd med pålitlig funktion.

Uppfyller kraven i FM-standard

Avfallsbehållarna uppfyller kraven i FM-standard 6920 "Behållare för oljigt avfall" och finns i volymerna 20, 35, 50 och 65 liter. De finns i två olika modeller en av pulverlackerad, galvaniserad stålplåt i färgen röd och en variant i rostfritt stål. De har god tålighet mot kemiska ämnen och det mycket hygieniska materialet är särskilt lämpligt för laboratorier, verkstäder och liknande arbetsplatser.

Köp de brandsäkra Avfallsbehållarna här