Nytt miljöskåp som uppfyller höga hygienkrav

Nya Miljöskåpet Variant passar perfekt där höga krav på rengöring och hållbarhet ställs. Med integrerade uppsamlingskärl uppfyller skåpen miljöbalkens krav på invallning, finns i 7 olika storlekar.

Nyhet Miljöskåp Variant uppfyller höga hygienkrav

DENIOS nya miljöskåp Variant är tillverkat av rostfritt stål och erbjuder ett högkvalitativt skåp anpassat för utsatta miljöer så som laboratorier, livsmedelstillverkning eller sjukvård där höga krav på rengöring och hållbarhet ställs. Miljöskåpet Variant erbjuder förutom motståndskraft mot syror och fukt även resistens mot kemiska ämnen och anti-magnetiska egenskaper. Med integrerade uppsamlingskärl uppfyller miljöskåp Variant miljöbalkens krav på invallning.

– Oavsett om det gäller hantering av läkemedel, mat, dryck eller andra tillämpningar där höga hygienkrav krävs är rostfritt stål överlägset i jämförelse med andra material. Den släta, hårda ytan av rostfritt stål möjliggör en mycket enklare och mer noggrann rengöring. Det ger en besparing både av tid, rengöringsmedel och desinfektionsmedel. Dessutom har den rostfria ytan bättre förutsättningar att stå emot skador och livslängden på miljöskåpet ökar därmed, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Sju olika storlekar

Miljöskåp Variant finns i sju olika storlekar och för tillverkningen har det rostfria materialet (material 1.4301) använts med slipmönster Duplo, slipat och borstat på ena sidan. Dörrhandtagen är vertikalt fasade och skåpen är utrustade med cylinderlås för att hålla obehöriga på avstånd. Ventilationsöppningar i pardörrarna ger nödvändig luftväxling i skåpet.

Till Miljöskåp Variant

Läs mer om DENIOS miljöskåp