Frakt och leverans

Frakt och leverans

Fraktkostnader tillkommer och räknas ut vid beställning. DENIOS har valt att samla den totala ordern i stället för enskilda produkter. Det innebär för dig som kund att du bara betalar den verkliga kostnaden för frakten. Exempelvis om du köper två uppsamlingskärl för IBC och två absorbentrullar kan alla produkter packas ihop och du slipper betala frakt för dem en och en.

Vi anser att det inte finns något som heter ”Fri frakt” då inga fraktbolag i Sverige eller Europa transporterar varor utan att ta betalt. Så de företag som erbjuder ”fri frakt” har adderat fraktkostnaden på priset vilket betyder att om du köper flera produkter kommer du betala mer frakt än den reella kostnaden.

Frågor gällande fraktkostnader ring: 036-39 56 60

DENIOS arbetar ständig med fraktavtalen för att produkterna ska skickas med billigaste frakten. Exakt uppgift om fraktkostnad får du vid orderbekräftelsen och har du frågor kan du höra av dig på telefon nr: 036-39 56 60
 
I de flesta fall skickar vi era produkter från vårt centrallager samma dag som beställningen kommer in. Alla standardvaror finns på centrallagret (ej individanpassade produkter tex. miljöcontainer, fatskåp, och värmekammare) och levereras till hela Europa för närvarande med Kuehne + Nagel
Beställda varorna kan retuneras inom 14 dagar.