21.08.2017
Kategori: Pressmeddelanden, Homepage

Ny modell av uppsamlingskärl PolySafe ECO

PolySafe ECO är ett flexibelt uppsamlingskärl anpassat för universell användning i lokaler där miljöfarliga ämnen förvaras. Nu till hösten lanserar DENIOS en ny modell i ECO-familjen som möjliggör direktinställning av 2 Europallar i rad med 4 fat á 200 liter.

Uppsamlingskärl PolySafe ECO

Smidig förvaring av två europallar på PolySafe ECO

– Med PolySafe förenklas fathanteringen då uppsamlingskärlen är måttanpassade efter Europallarna. Det betyder att pallarna kan lastas bekvämt på uppsamlingskärlet och inga fat kräver omlastning eller svåra lyft över höga kanter, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Uppfyller miljöbalkens krav för förvaring av kemikalier

Vid förvaring av olja, syra, bas och andra frätande ämnen krävs en invallning som garanterar att spill inte hamnar i dagvattenbrunnar och avlopp. DENIOS PolySafe ECO uppsamlingskärl är tillverkat av miljövänlig plast (PE ) och uppfyller gott och väl miljöbalkens krav.

Gaffelfickorna under uppsamlingskärlet är måttanpassade efter palltruck eller gaffeltruck vilket förenklar transport och lastning av kärl. PolySafe ECO är helt korrosionsfritt och testat för 4-faldig bärkraft av institutet för byggteknik, DIBT.

– På DENIOS har vi utvecklat och tillverkat uppsamlingskärl i 30 år. Vi anser att när det gäller säkerhet för människa och miljö duger inte gissningar utan vetenskapen om att skydden håller måste finnas. Därför har våra produkter testats och certifierats – Det är vad vi kallar SPILLSKYDD PÅ RIKTIGT, avslutar Linus Jacker.

Läs mer om DENIOS: uppsamlingskärl