17.01.2017
Kategori: Pressmeddelanden, Homepage

Ny katalog med professionell fathantering och kemikalieförvaring ute nu.

Den här veckan levereras DENIOS nya katalog med mer än 10 000 produkter för säker kemikaliehantering och förvaring i postfack och brevlådor runt om i landet. Som vanligt fullspäckad med nyheter och en riktigt härlig mix av beprövade kundfavoriter och klassiker!

Ny katalog med professionel fathantering och kemikalieförvaring

DENIOS katalog 2017

– Varje enskilt företag har enligt miljöbalken och arbetsmiljölagen, ansvar för att utföra tillräckliga skyddsåtgärder för människa och miljö. Den här katalogen är därför en mycket viktig referens för kunderna. Vare sig de väljer mellan våra standardprodukter, eller om de vill att vi konstruerar och tillverkar en skräddarsydd containeranläggning, så erbjuder vi alltid en lösning av högsta kvalitet som uppfyller de krav och den komplexitet som just deras kemikaliehantering innebär, säger Linus Jacker, VD för DENIOS AB.

Exakta lyft och säker fathantering

Med den solida kunskapen hos ingenjörer och säkerhetsexperter har DENIOS utvecklat fatlyft Secu. Ett kraftfullt litiumjonbatteri och modern teknik säkerställer precisa lyft av både stålfat och plastfat. För ATEX zoner finns även fatlyft Secu i Ex-klassad version och är ytterligare ett exempel på produktutveckling med fokus på smidiga och säkra arbetsprocesser.

Max(x)imal säkerhet vid kemikalieförvaring

De nya IBC och fatskåpen typ SolidMaxx erbjuder optimala förhållanden för lagring av miljöfarliga eller brandfarliga ämnen. Skåpen ger en säker förvaring av upp till 2 IBC á 1000 liter och kan utrustas för aktiv förvaring och/ eller isolerad och tempererad förvaring även anpassad för ex-zoner. Skåpet har en stabil korrosionsskyddad stålkonstruktion och måtten är anpassade för en smidig och säker hantering av kemikaliebehållarna både vid lastning och avtappning. Mer information finns på sidan 178 i katalogen>>

Framtidens absorbent för olja och kemikalier

För alla som hanterar spill ger nyheten från DENSORB många användningsmöjligheter. Multiformat är en praktiskt perforerad och veckad absorbent förvarad på rulle och som även kan användas ihopvikt som länsa, som matta under underhållsarbeten eller som trasa.

– Många kunder uppskattar flexibiliteten hos DENSORB Multiformat. En praktisk dispenserbox som innehåller alla absorbenter man behöver, säger Lina Berkesten som är spillskyddsexpert på DENIOS AB

Absorbenten finns i 3 olika utförande, OIL-ONLY, KEMIKALIE eller UNIVERSAL, beroende på vilka vätskor som ska absorberas. Mer om Multiformat finns att läsa på sidan: 298 i katalogen.

Ladda ner ​​DENIOS katalog​