29.08.2017
Kategori: Pressmeddelanden, Homepage

Höstens nyheter inom spillskydd och kemikaliehantering

Miljövänliga absorbenter, europall-anpassat uppsamlingskärl och batteridriven fatlyft är några av nyheterna i DENIOS höstkatalog som anländer från tryckeriet i dagarna. Dryga 500 sidor fyllda med 10 000 produkter, samtliga med syftet att skydda människa, miljö och verksamhet från kemikaliska risker.

DENIOS Katalog

Höstens nyheter inom spillskydd och kemikaliehantering i DENIOS nya katalog

Miljövänliga absorbenter

Uppsamlingskärl PolySafe Eco

Ny modell av uppsamlingskärl PolySafe Eco

Fatlyft med batteridrift

Säkra lyft av fat med SecuDive

– Varje enskilt företag har enligt miljöbalken och arbetsmiljölagen, ansvar för att utföra tillräckliga skyddsåtgärder för människa och miljö. Den här katalogen är därför en mycket viktig referens för kunderna. Vare sig de väljer mellan våra standardprodukter, eller om de vill att vi konstruerar och tillverkar en skräddarsydd containeranläggning, så erbjuder vi alltid en lösning av högsta kvalitet som uppfyller de krav och den komplexitet som just deras kemikaliehantering innebär, säger Linus Jacker, VD för DENIOS AB.

Miljövänliga absorbenter av 100% återvunnet material

Nu kan olja, kylvätskor, lösningsmedel, vatten och andra icke-aggressiva vätskor absorberas miljövänligt med nyheten EcoSorb.  Absorbenterna är tillverkade av 100% återvunnet material och blir därmed ett hållbart och miljövänligt alternativ till konventionella oljebaserade sorbenter. Mer att läsa finns på sidan 304 i katalogen>>

Ny modell av uppsamlingskärl PolySafe ECO

PolySafe ECO är ett flexibelt uppsamlingskärl anpassat för universell användning i lokaler där miljöfarliga ämnen förvaras. Nu till hösten lanserar DENIOS en ny modell i ECO-familjen som möjliggör direkt placering av 2 Europallar i rad med 4 fat á 200 liter. Mer att läsa finns på sidan 42 i katalogen>>

Max(x)imal säkerhet vid förvaring av IBC

De nya IBC och fatskåpen typ SolidMaxx erbjuder optimala förhållanden för lagring av miljöfarliga eller brandfarliga ämnen. Skåpen ger en säker förvaring av upp till 2 IBC á 1000 liter och kan utrustas för aktiv förvaring och/ eller isolerad och tempererad förvaring även anpassad för ex-zoner. Skåpet har en stabil korrosionsskyddad stålkonstruktion och måtten är anpassade för en smidig och säker hantering av kemikaliebehållarna både vid lastning och avtappning. Mer information finns på sidan 178 i katalogen>>

Batteridriven fatlyft förenklar fathanteringen

Med den solida kunskapen hos ingenjörer och säkerhetsexperter har DENIOS utvecklat fatlyft Secu. Ett kraftfullt litiumjonbatteri och modern teknik säkerställer precisa lyft av både stålfat och plastfat. För ATEX zoner finns även fatlyft Secu i Ex-klassad version och är ytterligare ett exempel på produktutveckling med fokus på smidiga och säkra arbetsprocesser. Mer information om fatlyft secu finns på sidan 374 i katalogen.

Har du inte fått katalogen? Beställ katalogen här