17.11.2016
Kategori: Kundnyheter, Homepage

Uppsamlingskärl PolySafe Euroline - för invallning av kem

Vid förvaring av saltsyra*, salpetersyra, natriumhydroxid eller poolkemikalier krävs en invallning som garanterar att spill inte hamnar i dagvattenbrunnar och avlopp. DENIOS PolySafe uppsamlingskärl är tillverkat av miljövänlig plast (PE ) och uppfyller gott och väl miljöbalkens krav.

Uppsamlingskärl för tvättmedel och andra frätande ämnen.

Uppsamlingskärl med stor flexibilitet förbättrar fathanteringen.

Uppsamlingskärlen är utvecklade för att underlätta fathanteringen och tack vare sin låga höjd är de lätta att lasta. När uppsamlingskärlen ska förflyttas eller transporteras finns som standard skåror i botten. Dessa är anpassade för truckens gafflar och ger en smidig och säker förflyttning av uppsamlingskärlen.

– Uppsamlingskärl PolySafe är både stöt och slagtålig samtidigt som  det är mycket användarvänligt och flexibelt. Ett allt-i-ett kärl helt enkelt, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.

Mindre buller med invallning av plast

Uppsamlingskärl PolySafe är tillverkat helt utan skarvar med modern formsprutning. Kärlet har en stabil konstruktion med bra stöt och slagtålighet. Det är även helt korrosionsfritt och lätt att hålla rent. Tillval såsom fatbock möjliggör liggande fatlagring och spillfri avtappning.

– Vi har även sett att ljudnivån hålls nere tack vare att plasten bullrar mindre än traditionella uppsamlingskärl. Något som ytterligare förbättrar arbetsmiljön, säger Linus Jacker.

PolySafe kan användas för uppställning inomhus och utomhus men aldrig i EX-klassade zoner. Vid uppställning utomhus måste uppsamlingskärlen skyddas från nederbörd och skräp så som fallande löv.

Uppsamlingskärl för livsmedelsindustrin

Till en början har efterfrågan för PolySafe varit störst i livsmedelsindustrin, där hygienkraven och möjligheten till smidig rengöring har varit helt avgörande. Men även företag med behov av att förvara tvättmedel eller poolkemikalier har uppskattat flexibiliteten hos uppsamlingskärlen. PolySafe är testat och godkänt för 4-faldig bärkraft av institutet för byggteknik, DIBT.

– På DENIOS har vi utvecklat och tillverkat uppsamlingskärl i 30 år. Vi anser att när det gäller säkerhet för människa och miljö duger inte gissningar utan vetenskapen om att skydden håller måste finnas. Därför har våra produkter testats och certifierats – Det är vad vi kallar SPILLSKYDD PÅ RIKTIGT, avslutar Linus Jacker.

*använd informationen i säkerhetsdatabladet och stäm av korrosionsresistensen med DENIOS expertrådgivare innan inköp av uppsamlingskärl.